نوشته شده توسط : علی

خیلی از کسانی که قصد دارن از بین تورهای ترکیه ، تور کوش آداسی رو انتخاب کنن  ، میخوان درباره کوش آداسی چیزهایی بدونن . اگه بخوایم درمورد شهر کوش آداسی حرف بزنیم  ، قبل از هر چیزی این مسئله مورد توجه قرار میگیره که کوش آداسی یا جزیره پرنده یکی از مناطق گردشگری ترکیه است که ایرانی های زیادی از رفتن به آنجا استقبال می کنند. برای رفتن به کوش آداسی باید ابتدا با هواپیما به شهر ازمیر و از آنجا با اتوبوس به کوش آداسی بروید . این شهر ساحلی که در خلیج زیبایی در دریای اژه ترکیه قرار دارد، از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه‌است.

کوش اداسی  توسط مردمانی که در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح از فلات مرکزی آناتولی به این مکان مهاجرت کرده‌اند پایه ریزی شده‌است . باقي مانده خانه های قديمي در نزديكي ساحل به رستوران ها و كافه هایی تبديل شده اند كه بيانگر ساختار قديمي شهر هستند و تپه پشت سر آنها با هتل هاي بزرگ و بلوكهاي آپارتمان نماينگر ساخت وساز دهه 80 ميلادي  تا كنون است .

کوش آداسی

کوش آداسی

درباره کوش اداسی و اقتصاد این شهر میشه گفت که كوش آداسي يكي از شهرهاي توريستي كشور تركيه محسوب مي شود و بيشتر درآمد اين شهر از راه صنعت توريسم مي باشد.همچنين اين شهر يك پورت براي كشتي هاي كروز بوده و بنادر آن جايگاهي براي قايقها و كشتي هاي خصوصي كوچك است.  با توجه موقعيت اين شهر، بسياري از شركتها سعي در راه اندازي طرح هايي براي جذب سرمايه هاي خارجي دارند. اين طرح ها بيشتر در زمينه صنعت ساخت و ساز بويژه در بخش مسكن است.


بهترین وقت سفر به کوش آداسی جه زمانی ست ؟ آب و هوای کوش‌آداسی  معتدل است . تابستان‌های کوش آداسی از اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) شروع شده و تا اواخر اکتبر (اوایل آبان) ادامه پیدا می‌کند. زمستان‌ها دمای هوا زیاد پایین نمی‌آید. ژوییه با دمای بیش از ٤٢ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین ماه کوش‌آداسی است و داشتن کرم ضد آفتاب و کلاه لبه‌دار، از واجبات سفر به‌شمار می‌آید . آب و هوای معتدل این منطقه این اجازه را به ساکنان آن داده است تا به تولید محصولات کشاورزی مانند زیتون، انگور و انجیر در زمین‌های حاصلخیز اطراف بپردازند. خوشمزه ترین انجیرهای ترکیه را میتوانید در کوش آداسی میل کنید . کوش آداسی ترکیه 300 روز از سال هوای آفتابی دارد و آب های زلال و آبی دریای اژه، شب های زنده و رستوران های کباب و ماهی، فروشگاه ها و مراکز خرید، بناهای تاریخی و … از جاذبه های آن هستند. از این شهر می توانید به راحتی به مناطق توریستی دیگر ترکیه همچون پاموک کاله، میلتوس، پرگاموم و غیره سفر کنید.

کوش آداسی

منبع



:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 | نظرات ()